ROMANIA LIBERA SI NOUA IDEOLOGIE SEXUALA - BISERICI.org este un proiect non-profit ce are ca scop crearea unui spatiu virtual de gazduire a informatiilor despre locașurile de cult din România.
BISERICI.org - Situl Bisericilor din România

© 2005-2024 BISERICI.org

eXTReMe Tracker
 Google Translate 

Știri și Evenimente

ROMANIA LIBERA SI NOUA IDEOLOGIE SEXUALA

[2013-01-31]
Cu doua saptamini in urma un cititor ne-a atentionat asupra unui articol publicat pe 17 ianuarie in Romania Libera cu un titlu ireverentios si agresiv: “Atractia periculoasa a Papei.” Cititorul ne indemnase sa facem un protest pe linga Romania Libera. Nu am facut-o, socotind ca o astfel de actiune pe linga un ziar secular ar fi o irosire de timp. Dar nota cititorului ne-a dat de gindit si ne-a motivat sa alegem subiectul de astazi. Ii multumim. Romania Libera si in general mass media din Romania promoveaza noua ideologie sexuala. O ideologie in intregime straina civilizatiei si traditiei romane ori crestine. Una imprumutata din afara civilizatiei romane, conceputa in universitatile radicale si decadente ale Europei si Americii, si promovata in documentele oficiale ale Uniunii Europene, Consiliului Europei si Organizatiei Natiunilor Unite. Odata transformate in ideologie, noile concepte sunt afirmate prin voturile forurilor europene si internationale, inclusiv al majoritarii europarlamentarilor romani. Materialul publicat in Romania Libera desemneaza punctele cardinale ale noii ideologii sexuale occidentale. Spunem “occidentale” pentru ca aceasta “ideologie” inca nu s-a extins la nivel global, cu toate ca spre asta se tinde.

Despre ce e vorba? Articolul cu pricina e scris de un american, Ian Buruma, profesor la Bard College in New York City. Motto-ul lui Bard College este “a place to think” (“un loc pentru gandit”). Redam mai jos in intregime textul articolului tradus in romaneste. Este aparent ca Romania Libera a tradus articolul in romaneste si l-a publicat. Cam asa e cu mass media Romaniei: multa copiere dar putina originalitate. E mai usor sa copiezi si mai greu sa gandesti. Titlul original al articolului, insa, e mult mai ireverentios decit a fost tradus in romaneste: “The Pope’s Dangerous Sex Appeal”. (“Atractia sexuala periculoasa a Papei”) Il aflati in linkul acesta: http://www.project-syndicate.org/commentary/pope-benedict-xvi-s-misguided-view-of-sexual-dangers-by-ian-buruma L-am depistat si noi cu saptmaini in urma dar atunci nu am indraznit sa-l facem public in Romania tocmai din cauza tonului lui tendentios. Va sugeram insa sa-l cititi si in original si mai ales comentariile vitriolice la adresa autorului. Caci ireverenta e molipsitoare si nu cunoaste limite. Iar daca azi ataca liderii Bisericii Catolice, miine vor ataca liderii Biserici Ortodoxe din Romania, apoi liderii Bisericii Catolice, liderii Bisericilor Protestante, si apoi liderii grupurilor evanghelice. In Romania asta ar fi o insulta grosolana.

In decembrie Papa a discutat consecintele sexului iresponsabil, in contextul necesitatii protejarii familiei si casatoriei. Buruma a folosit cuvintarea Papei pentru a-l discredita. Ceea ce se observa deasemenea in cele citeva paragrafe ale articolului sau, sunt esentialele noii ideologii sexuale occidentale. Buruma le puncteaza pe rind. In primul rind casatoriile homosexuale, care nu sunt nu numai impotriva naturii, dar studiile sociologice denota ca sunt periculoase pentru parteneri, copii si societate. Apoi Buruma lauda “libertatea individuala de a alege propria identitate sexuala” In privinta asta ideologia sexuala occidentala se afla cu ani lumina inaintea antropologiei si experientei umane universale care denota existenta a doar doua sexe, cel masculin si feminin, dobindite la nastere si imuabile. Buruma numeste aceasta “libertate” un lucru bun, dar psihiatrii il numesc o patologie periculoasa.

Buruma afirma, la fel ca noua ideologie sexuala, ca oamenii se nasc homosexuali, pe cind experienta umana denota tocmai contrariul si anume ca homosexualitatea este o alegere, o forma de dependenta sexuala, asa cum fiinta umana poate deveni dependenta de o multime de alte vicii si lucruri daunatoare. O alta doctrina a ideologiei sexuale occidentale pe care Buruma o afirma este ca oamenilor religiosi le este teama de “comportamentul sexual uman” si le cere sa treaca peste aceasta fobie. Prudenta, o valoare esentiala supravietuirii speciei umane, dupa cum se vede, nu face parte din noua ideologie sexuala. Obiectivul central al relatiilor sexuale, afirma ideologia sexuala, nu este “procrearea” ci satisfacerea impulsului sexual. Cei care gandesc diferit sunt acuzati de Buruma ca “incurajaza agresiunea sexuala” ori “ura impotriva homosexualilor”. In alte cuvinte vina pentru crimele sexuale comise in societate, spune el si noua ideologie sexuala, cade pe noi, persoanele traditionale. In consecinta, liberalizarea moravurilor sexuale va rezulta, spune Buruma, in reducerea crimelor sexuale, asemenea drogurilor. Ce e si mai rau, insa, este ca noua ideologie sexuala occidentala face parte din asa numitele “valori europene” atit de mult vanturate de presa si mass media Romaniei.

De ce oare ar publica Romania Libera un astfel de articol? Un titlu provocator totdeauna atrage multi cititori. Iar esenta articolului probabil denota orientarea ideologica a acestui ziar de mare circulatie in Romania. Nu trebuie uitat insa ca Romania Libera a fost, pe cea mai mare parte a existentei lui, un ziar comunist, aservit regimului totalitar roman, un ziar care vreme de decenii a sprijinit tiranii comunisti ai secolului XX: Stalin, Mao si Ceausescu, printre altii. A promovat, in anii comunismului, o ideologie seculara, marxista, incompatibila cu valorile crestine ori traditionale ale romanilor. Ni s-ar putea reprosa ca a facut-o sub presiunea autoritatilor comuniste. Dar astazi? De data asta Romania Libera a ales intentionat sa publice un material ireverentios si agresiv impotriva valorilor noastre crestine, fara a i se impune din afara. Asta e o problema mult mai serioasa. Romania Libera, la fel ca majoritatea mass mediei romane, promoveaza secularismul si valorile lui, un secularism care distruge, nu edifica, familia ori civilizatia romana.

Taming the Gods

Romania Libera ne informeaza ca Ian Buruma e profesor de “democrație, drepturile omului și jurnalism la Bard College". Impresionant, am spune, considerind ca majoritatea dintre noi nu suntem nici nu am fost educati in universitatile prestigioase ale lumii. Dar asta nu inseamna ca profesorii de “democratie ori drepturile omului” din universitatile occidentale poseda maturitatea pragmatica necesara unei societatii bazata pe valori. Istoria recenta a Europei indica ca excesul drepturilor omului distruge valorile fundamentale ale societatii fara de care nu poate supravietui.

In 2010 Buruma a publicat o mica carte (“paper back”) cu titlul “Taming the Gods Religion and Democracy on Three Continents" (“Îmblânzirea zeilor: Religie și democrație pe trei continente”). Nu stim daca cei de la Romania Libera au citit cartea asta, dar noi cei de la AFR am citit-o. E un eseu interesant, in care Buruma marturiseste ca nu a crescut si nici nu a fost educat intr-un mediu religios ci in unul secular. (Pagina 9) Nu e deci de mirare ca gindirea lui e permeata de secularism nu de credinta si valori. Buruma insa merita aprecieri pentru ca intelege ca afirmatiile lui nu sunt infailibile tocmai pentru ca educatia lui nu cuprinde doctrinele credintei. De aceea in Taming the Gods el cauta sa mentina o linie de mijloc. Critica secularistii pentru ca presupun ca religia institutionalizata e o amenintare la adresa democratiei, o pozitie impartasita si promovata de miscarea secularista europeana. In plus, Buruma critica si excesele secularismului institutionalizat. Formula cea mai potrivita de interactionare intre religie si secularism, in opinia lui Buruma, este cea formulata de filozoful olandez Spinoza cu veacuri in urma: (1) credinta trebuie sa-i faca pe oameni pasnici si iubitori; (2) credinta nu trebuie sa se implice in materie de stiinta (“rational inquiry”); si (3) credinta trebuie totdeauna sa fie controlata de elita statului secular. Cu primele doua puncte Buruma e de acord, dar pe al treilea il respinge. (Pagina 10)

Dar AFR?

AFR ramine fidela viziunii ei originale: promovarea valorilor traditionale crestine in spatiul public. Din mesajele dtre intelegem ca ati dori sa fim mai combativi in contracararea propagandei seculariste din media romana. O facem in fiecare marti si joi prin mesajele noastre. Colegii nostri de la alte organizatii similare o fac si ei, cu multa sirguinta. Cautam sa va informam si sa va prezentam perspectiva crestina asupra valorilor in societatea seculara si justificarea traditionala a existentei moderne. In Romania si mai ales in afara ei sunt personalitati si intelectuali proeminenti care gindesc si explica societatea civila contemporana in termeni crestini si publica materiale si carti valoroase asupra acestui subiect. Din nefericire ei sunt putin cunoscuti in Romania. Media romana nu ii face cunoscuti si ne indoim ca Romania Libera le-ar traduce ori publica materialele ori eseurile asa cum au facut cu articolul lui Buruma. Dar o facem noi si intentionam sa o facem si mai mult si mai des. De aceea e important si recomandabil sa cititi materialele noastre, sa le transmiteti altora si sa-i incurajati pe toti sa se aboneze. Gratie dtra, audienta noastra e deja mare si in crestere. In comparatie cu numarul de vizualizari ale articolelor din presa romana, materialele noastre saptaminale sunt citite de mult mai multe persoane. Pentru asta va multumim si va apreciem.

Universitati decadente

Afirmasem mai sus ca gestatia noii ideologii sexuale se produce in universitatile decadente occidentale. Ca dovada va recomandam articolul alaturat publicat pe 15 ianuarie care identifica citeva din aceste cursuri murdare care sunt predate in semestrul de primavara in unele din universitatile prestigioase ale Americii (Ivy League Schools). Printre ele cursul “Queer Marriage, Hate Crimes, and Will and Grace: Contemporary Issues in LGBT Studies”, predat la Dartmouth College, si “Religious Studies: The Feminist Critique of Christianity” predat la University of Pennsylvania. [Link: www.yaf.org/dirty-dozen-ivy-league.aspx]

Atracția periculoasă a Papei

de IAN BURUMA, 17 Ianuarie 2013

Comportamentul sexual al oamenilor poate fi periculos, așa cum a demonstrat scandalul din India - unde o fată de 23 de ani a fost violată de șase bărbați, într-un autobuz din Delhi, în luna decembrie. După ce a ieșit de la cinematograf, ea și prietenul ei au fost bătuți, apoi ea a fost brutalizată cu o bară de oțel mai mult de o oră. 13 zile mai târziu, a murit din cauza rănilor. Se susține deseori că violul nu se rezumă la sex, ci la putere. Parțial adevărat. Dar are o minimă legătură și cu sexul. Actul sexual este folosit ca formă de tortură sau, în unele cazuri, ca o armă mortală. Dar nu asta a avut în minte Papa Benedict al XVI-lea când a vorbit recent despre pericolele comportamentului sexual. În discursul de dinainte de Crăciun adresat Curiei, Papa nu a menționat violul, a lăsat la o parte crima sexuală din Delhi. În schimb, în apărarea familiei, sau, cum a spus-o el, uniunea sacră dintre bărbat și femeie - a subliniat că aranjamentele sexuale în afara uniunii dintre un bărbat și o femeie reprezintă o amenințare pentru civilizația umană. Ceea ce avea el în minte, fără s-o arate de fapt, au fost uniunile dintre persoanele de același sex.

A fost un discurs confuz. Expunerea lui despre pericolele pe care le presupun mariajele între persoanele de același sex a urmat după un pasaj în care deplângea tendința modernă de a evita angajamentele pe viață, ca și cum căsătoria gay nu ar presupune siguranță. Desigur, în viziunea Papei, angajamentul luat într-o căsnicie între gay este una din părțile problemei: din ce în ce mai mulți oameni, mai ales din Occident, pretind acum că au libertatea să-și aleagă identitatea sexuală, în loc să se rezume la rolurile "naturale, lăsate de Dumnezeu".

Cuvintele Papei sugerează că homosexualitatea este alegerea unui stil de viață, o formă de decadență ce îi caracterizează pe oamenii moderni - un act blasfemiator împotriva lui Dumnezeu și a naturii - mai degrabă decât ceva care ține de naștere. Aceasta reprezintă o afirmație obișnuită printre credincioși, fie că sunt conservatori catolici, protestanți, evrei sau musulmani. Benedict l-a citat pe rabinul-șef din Franța, Gilles Bernheim, care și-a exprimat viziunea similară privind amenințările asupra vieții de familie convenționale.

Teama de orientarea sexuală este unul din principalele motive pentru care cele mai multe religii impun reguli stricte privind relațiile sexuale. Căsătoria este o cale prin care ne cenzurăm dorințele sexuale. Restricțiile sexuale care conduc la procreere fac lumea mai sigură și liniștită. Pentru că femeile ispitesc bărbații, ele reprezintă o amenințare în afara căminului. De aceea, în unele societăți, ele nu sunt lăsate să iasă din casă sau pot face asta numai acoperite și însoțite de o rudă de sex masculin.

Benedict nu este atât de extrem. Nici nu pledează pentru violență împotriva homosexualilor. Dimpotrivă, se percepe ca un ambasador al păcii. Dar aș spune că discursul lui încurajează agresiunile sexuale care pot degenera în actele barbare de tipul celui din Delhi. Cei șase violatori care au omorât-o pe tânără nu erau decadenți moderni care au ales să-l sfideze pe Dumnezeu și natura, revendicând noi libertăți seculare, lăsând deoparte identitățile sexuale neortodoxe. Ceea ce putem extrage analizând acest caz și multe altele asemănătoare este că ei sunt produsele semi-urbanizate ale unei societăți rurale extrem de convenționale, unde rolurile bărbaților și mai ales ale femeilor sunt extrem de bine definite. Victima lor, o rezidentă la fizioterapie bine educată, pare să fi avut mult mai mult de-a face cu modernismul decât agresorii ei. Acei bărbați nu erau needucați, dar nu au fost în stare să accepte libertățile femeilor contemporane.

Din acest motiv, cei șase violatori au văzut-o pe tânără ca pe o femeie ușoară, o prostituată de oraș. Până la urmă, ea era afară târziu cu iubitul ei. Probabil că așa au încolțit bărbații tânărul cuplu: ce căuta o femeie tânără, nemăritată, pe străzile din Delhi, cu un bărbat tânăr? Și-a meritat soarta. Reacția, în anumite zone, a urmat același model. Când demonstrațiile s-au înmulțit în Delhi, fiul președintelui Indiei i-a numit pe protestatari "murdari", iar unii politicieni le-au descris pe victimele violurilor drept "aventuroase".

Ura violentă asupra homosexualilor provine dintr-o sursă similară. Așa cum femeile în afara familiei - femeile care au tupeul de a-și redobândi dreptul de a fi în spațiul public, muncesc și trăiesc printre bărbați - sunt percepute ca tentații, în timp ce bărbații care iubesc bărbați sunt văzuți ca prădători, gata să se năpustească asupra copiilor din societate. Mulți oameni nu se tem de comportamentul sexual necontrolat, ci de sex în sine. Dar cu cât sexul este reprimat, iar oamenii sunt îndemnați să se teamă de el, cu atât cresc șansele apariției faptelor violente, care izbucnesc din cauze sexuale, pentru că orice persoană care ar putea să ne agite dorințele sexuale, bărbat sau femeie, devine o potențială victimă.

Asta ar putea fi una din explicațiile a ceea ce s-a întâmplat în Delhi, dar nu scuză faptele în nici un fel. Până la urmă, cei mai mulți bărbați din oraș nu ar bate un cuplu cu țevi din oțel și nu ar viola femei până le-ar omorî. Sute de mii de indieni protestează în stradă ca să-și arate disprețul față de asemenea atrocități. Sunt oameni care și-ar fi dorit ca Papa să spună ceva și despre asta și să fi adresat câteva cuvinte de încurajare bărbaților și femeilor din India care s-au săturat de violența sexuală derivată nu din libertățile moderne, ci din cauza bărbaților reprimați. Nu îi poți cere prea multe unui bărbat care pare să nu înțeleagă aproape nimic despre viața sexuală. De aceea, în loc să discute despre violatori, țintește către homosexuali și lesbiene pașnice, care vor să-și arate angajamentul față de partenerii lor luându-i în căsătorie.

Ian Buruma predă cursuri de democrație, drepturile omului și jurnalism la Bard College și este autorul lucrării "Taming the Gods: Religion and Democracy on Three Continents" (Îmblânzirea zeilor: Religie și democrație pe trei continente). Copyright: Project Syndicate, 2013.

DIN PARTEA UNUI CITITOR
Luni am primit la redacite mesajul de mai jos din partea unui cititor. E unul din multele mesaje similare care le primim in care va exprimati frustrarea cu mass media din Romania si ne cereti informatii. Este un motiv si un argument in plus sa ne faceti cunoscuti peste tot si sa va incurajati prietenii si bisericile sa se aboneze la publicatiile noastre online.

Laudat sa fie Domnul nostru Isus Cristos! Multumesc pentru buletinul periodic pe care mi-l trimiteti. Referitor la unul dintre ultimele articole - Franta se mobilizeaza impotriva casatoriilor homosexuale - tocmai am auzit astazi la stirile Radio Romania Actualitati contrariul. Adica faptul existentei unor marsuri in favoarea legiferarii acestor "casatorii" pe tot cuprinsul Frantei. Plus bonusul... ca opinia publica franceza este 60% de acord cu initiativa guvernului. Zilele trecute auzisem alta stire, ca orasul brazilian Sao Paolo este celebru, printre altele, pentru marsurile la care participa milioane (?) de homosexuali. Ce straniu! Acelasi post de radio, la sarbatori, difuzeaza slujbe religioase si pare ca sustine crestinismul si Biserica. In alte zile promoveaza imoralitatea ca pe o normalitate. Ce parere aveti? Le-am trimis un scurt mesaj in care le-am citat din Evanghelia Sf. Matei
referitor la scandal (din cap. 18). Le-am dat si link-ul primit de la dumneavoastra privind marsurile pro-familie si pro-viata din Franta ultimelor luni. Poate ar fi bine sa primeasca si de la AFR un protest despre informarea incompleta, despre reclama facuta imoralitatii. Eventual trimiteti-le periodic buletinele dumneavoastra de stiri, pentru a nu se scuza ca nu au avut acces la informatie "pro-familie". Cu sustinere pentru activitatea dumneavoastra, Leonard F.

IDEOLOGIA SEXUALA IN ROMANIA
Noua ideologie sexuala este promovata in Romania nu doar de mass media. Si organizatii neguvernamentale o promoveaza ca ceva de dorit si bun. Organizatia homosexualilor din Romania, o miscare ne-autohtona si incompatibila cu valorile traditionale romanesti, dar finantata din fondurile europene, anunta publicul din Romania ca luna februarie e luna homosexualitatii in Romania. Anuntul a fost publicat pe 18 ianuarie:

Luna Istoriei LGBT are loc in Romania si in alte 8 tari din Europa in fiecare februarie. Este un prilej de a sarbatori viata si cultura LGBT (lesbiene, gay, bisexuali, transgender) prin explorarea istoriilor personale si pe ale celorlalti intr-un context LGBT. E o ocazie de a ne bucura de diversitatea lumii in care traim prin constientizarea faptului ca fiecare istorie personala contribuie in modul ei unic la o istorie mai mare, colectiva. De asemenea, este o sansa de a invata si de a discuta despre lupta continua pentru emanciparea comunitatii LGBT din Romania si intreaga lume.

In 2013, organizam Luna Istoriei LGBT pentru a 2-a oara. Pe parcursul acestei luni va avea loc o paleta larga de evenimente: proiectii de filme, expozitii de arta, teatru, discutii, educatie non-formala, petreceri si ateliere. In fiecare an, Luna Istoriei LGBT isi propune sa aiba un program plin de evenimente diverse din domeniile arta, cultura si educatie. Luna Istoriei LGBT este pentru toata lumea; indivizi, grupuri comunitare, organizatii, furnizori de servicii, persoane LGBT si non- LGBT. Dorim sa creem un spatiu in care oricine se poate exprima, poate invata si creste. Luna Istoriei LGBT este organizata cu sprijinul financiar al Ministerului de Externe al Olandei, ERSTE Foundation si Ambasada S.U.A la Bucuresti

Parteneri: Muzeul Taranului Roman, Institutul Francez, Aiurart, ARDOR, Militia Spirituala, Lords of the Boards, A.R.T Fusion, Atelier 35, Revista de povestiri, Dianei 4, Asociatia Translucid, Club Modern, Club Purple Voyage. Acest festival face parte din proiectul european “Engaging hearts and minds, changing attitudes” initiat de LGBT Youth Scotland in 2011, cu sprijinul Comisiei Europeana prin programul – Fundamental Rights and Citizenship.

Dupa cum vedeti, Muzeul Taranului Roman este printre partenerii care promoveaza luna homosexualitatii in Romania. Pare ireal. Taranul roman nu are nimic de a face nici in clin nici in maneca cu homosexualitatea. Gasim acest parteneriat un afront la memoria parintilor si stramosilor nostri, o insulta la adresa civilizatiei si traditiei crestine romane. Va rugam, pe cei care sunteti in asentimentul nostru, sa transmiteti o nota de protest conducerii Muzeului Taranului Roman, prin Dl. Virgil Stefan Nitulescu, Director General, la email info@muzeultaranuluiroman.ro, ori fax 21 317-9660, 21 312-9875, ori telefon 21 317 9661. Va rugam insa sa folositi un vocabular respectuos. Sugeram mesajul alaturat (copy + paste) (“Stimate Domnule Nitulescu: Am luat cunostinta cu mare surprindere ca Muzeul Taranului Roman este unul din partenerii care organizeaza in Romania in luna februarie luna istoriei homosexualitatii. Va transmit acest mesaj sa-mi exprim dezacordul fata de implicarea Muzeului in acest eveniment si cer respectuos sa se retraga din el. Consider implicarea Muzeului in acest eveniment un afront la adresa valorilor parintilor si strabunilor nostri. Cu respect.”)

Luna homosexualitatii in practica: Poate sunteti curiosi sa stiti cum se sarbatoreste “luna homosexualitatii” (LGBT) in alte tari? Va dam un exemplu. In 2010 intr-o scoala din New Jersey (SUA) baietilor din clasa a treia li s-a cerut sa se imbrace, pentru o zi, ca si fetitele, adica cu rochite si fuste. Parintii s-au scandalizat iar conducerea scolii, ca de obicei, s-a justificat. [Link: http://www.nbcnews.com/id/36520384/ns/us_news-life/t/evolution-nj-cross-dressing-controversy/#.UQnKeh1EEbA] Asta inseamna feminizarea baietilor.

NOTA DE PROTEST
Ieri un grup de organizatii neguvernamjentale din Romania, printre ele AFR si Pro-Vita, au lansat o nota de protest catre Muzeul Taranului Roman protestind implicarea lui in luna homosexualitatii. Textul notei este urmatorul:

DOMNULUI DIRECTOR AL MUZEULUI ȚĂRANULUI ROMÂN: Stimate domnule director Virgil Ștefan Nițulescu, Am luat notă de faptul că Muzeul Țăranului Român urmează să găzduiască, în cursul lunii februarie a.c., manifestări legate de „Luna Istoriei LGBT”. Asistăm la o nefastă propagandă homosexuală, care dorește să se impună ca normalitate în opinia publică. Este, in fond, un act de reeducare publică a tinerilor mai ales, semănând în mod flagrant cu modul de propaganda totalitară, folosind doar expresii modificate, cum este aceea a „discriminării pozitive”; a acuzațiilor de „instigare la ur㔠etc. În același timp se diabolizează cei care nu sunt în acord cu ideologia acestor minorități sexuale care își promovează forțat în societate pseudo-valorile. În acest sens, a fost deschis chiar și un site deschis delațiunii publice (http://raporteaza.ro/). În exercițiul de propagandă sunt implicate ambasade, institute culturale și fundații străine care doresc impunerea unor valori străine de cele creștine, tradiționale. Adică exact ceea ce conține și susține muzeul pe care îl conduceți.

Ethosul tradițional, mărturisit în prima expunere a muzeului de către cel care a renăscut acest muzeu, este axat pe Cruce: „Noi facem aici un gest public, simțim nevoia să afirmăm CRUCEA într-un moment cum este cel prezent. A opta pentru această temă este, cum ziceam, o mărturisire. Înseamnă să reafirmi omniprezența crucii, importanța și puterea ei în ziua de astăzi, într-o lume rătăcită, secularizată și îndrăcită de multe ori.”, a afirmat Horia Bernea. În jurul acestei axe primordiale a satului românesc s-au adăugat organic toate celelalte săli de expunere.

Pentru noi, ideea de “țăran” și de “român” are o semnificație profundă, pe care am înțeles-o și datorită celui care a fondat muzeul după anii comunismului, regimul în care se dorea desființarea satului tocmai ca depozitar al unor valori incompatibile cu ideologia. Prin alăturarea impură între propaganda homosexuală și MȚR, se dorește o maculare simbolică a imaginii acestuia și prin conținut – incompatibil cu viziunea tradițională a românului – și prin folosirea sălii cu numele fondatorului, studioul Horia Bernea.

Nimeni nu doreste o stigmatizare a homosexualilor. În intimitatea omului nu are nimeni voie să-și impună voința, atâta vreme cât nu sunt lezate drepturile copiilor sau ale animalelor. Însă asistăm la un veritabil asalt propagandistic al homosexualității, pentru a face din acest act anormal, împotriva firii, unul care să fie impus ca normal în ochii opiniei publice. Prin acceptarea ca normală a homosexualității, vedem deja ce se întâmplă în țări așa-zis „mai avansate”: impunerea căsătoriei între persoane de acelasi sex, urmând chiar și adopția copiilor de către acestea.

Menirea Muzeului Țăranului Român este aceea de a promova spiritualitatea și implicit valorile tradiționale ale neamului românesc. În plan social, muzeul pe care îl conduceți vremelnic este o instituție publică, susținută din impozitele și taxele unei majorități creștine absolute în această țară. Atâta vreme cât o instituție publică cu valoare simbolic㠖 MȚR – este pusă în slujba acestei ideologii, este atins chiar nucleul tare al acestui muzeu conceput de Horia Bernea: legătura permanentă a omului tradițional cu Hristos. Asistăm astfel la o contagiune în plan simbolic absolut inacceptabilă.

Întrucât doua facultăți trecute inițial ca partenere în programul lunii „Istoriei LGBT” , este vorba de Facultatea de Istorie și cea de Sociologie, s-au retras din acest proiect, vă rugăm, din considerentele deja expuse, să le urmați exemplul, păstrând neatinse renumele și mai ales spiritul Muzeului Țăranului Român.

Semnează: Alianța pentru Demnitate Național㠖 Președinte Iulian Capsali; Asociatia “Basarabii” – Președinte Eduard Dumitrache; Alianța Familiilor din România – Director Bogdan Mateciuc; Liga Studentilor de la Universitatea București; Asociația Mesterilor Populari din Moldova, Iași – președinte Marcel Lutic; Asociația Pro Vita Bucuresti – Președinte Bogdan Stanciu; Parohia Căuești, Iași – Preot Paroh Bogdan Sârbu; Liga de Utilitate Public㠖 Președinte Rafael Udriste; Asociația Christiana – Președinte Prof. dr. Pavel Chirilă; Revista Orthograffiti; Asociatia Tinerilor Ortodocsi “Orthograffiti”; Asociația HRISDORIA – Președinte Augustin Câmpean Dorin; Asociatia Civică a Tinerilor Creștin Ortodocși Români – Presedinte Bogdan Ivan; Asociația George Ogăraru pentru Cultură și Sport – Vice Președinte Andreea Ogăraru; Fundația “Ion Gavrilă Ogoranu”; Asociatia “Bucovina Profund㔠– Suceava; Fundatia „Sfintii Martiri Brancoveni” – Suceava; Revista “Familia Ortodoxă”; Asociația Predania

ROMANII DIN AMERICA SE PRONUNTA PENTRU CASATORIE
Suntem primii care informam publicul larg din Romania despre un eveniment cit se poate de laudabil in care s-au implicat romanii din Statele Unite saptamina aceasta. La ora actuala exista doua cazuri in Tribunalul Suprem al SUA care cer recunoasterea casatoriilor homosexuale, printre ele cazul Hollingsworth v. Perry. Cazul acesta implica amendamentul constitutional adoptat de cetatenii Californiei in noiembrie 2008 care interzice casatoriile homosexuale. Dupa 4 ani de litigii prin tribunalele de stat ale Californiei si cele federale, cazul a ajuns in Tribunalul Suprem SUA care va decide soarta casatoriilor homosexuale in America. Pe 29 ianuarie un grup de 7 organizatii religioase din Statele Unite, printre ele si Romanian-American Evangelical Association of North America, au intervenit in caz in sprijinul casatoriei naturale si impotriva legalizarii casatoriilor homosexuale. Gasim remarcabil si de apreciat gestul romanilor din America. Suntem informati ca Tribunalul Suprem va audia cazul Perry pe 26 si 27 martie. E nevoie de multa rugaciune pentru ca Fii Luminii sa aibe izbinda. In linkul alaturat aflati textul interventiei Conferintei Catolice din America de Nord in sprijinul casatoriei traditionale: http://www.usccb.org/about/general-counsel/amicus-briefs/upload/hollingsworth-v-perry.pdf

Sursa: www.alianta-familiilor.ro


Contor Accesări: 1548, Ultimul acces: 2024-12-07 19:06:01