Sf. Francisc de Sales: Tratatul Iubirii lui Dumnezeu - BISERICI.org este un proiect non-profit ce are ca scop crearea unui spatiu virtual de gazduire a informatiilor despre locașurile de cult din România.
BISERICI.org - Situl Bisericilor din România

© 2005-2024 BISERICI.org

eXTReMe Tracker
 Google Translate 

Știri și Evenimente

Sf. Francisc de Sales: Tratatul Iubirii lui Dumnezeu

[2013-01-17]
Editura Sapientia a Institutului Teologic Romano-Catolic din Iași anunță apariția cărții "Tratatul Iubirii lui Dumnezeu", scrisă de Sfântul Francisc de Sales și tradusă în limba română de pr. prof. dr. Eduard Ferenț. Cartea apare în colecția Maeștri ai spiritualității, formatul 17x24, are 476 pagini (volumul I) și 550 pagini (volumul II) și poate fi procurată de la orice librărie catolică din țară la prețul de 35 lei (vol. I) și 40 lei (vol. II). Cităm din prezentarea semnată de Laurențiu Turbuc.
Odată terminată și publicată traducerea cărții "Introducere în viața evlavioasă" a Sfântului Francisc de Sales, Episcop și Învățător al Bisericii, apărută la Editura Sapientia în anul 2012, părintele Eduard Ferenț, profesor emerit de teologie dogmatică la Institutul Teologic Romano-Catolic "Sf. Iosif" din Iași, realizează și traducerea marelui tratat salezian "Traité de l'Amour de Dieu", sub numele de "Tratatul Iubirii lui Dumnezeu". Această carte apare în două volume distincte, dar, în același timp, complementare. Tratatul este o lucrare profund teologică, prezentându-se simultan ca o operă dogmatică, ascetică și mistică, care expune, pe de o parte, adevărurile fundamentale ale doctrinei creștine, incluzând și experiența proprie a autorului, iar, pe de altă parte, scriind pe hârtie ceea ce, în același timp, scrie și în inimă, după cum se exprimă el însuși.
Lucrarea în sine se împarte în douăsprezece cărți, care, la rândul lor, sunt alcătuite din mai multe capitole. Cartea întâi a fost concepută de către autor ca o introducere la întregul tratat, referindu-se în special la cea mai mare dintre virtuți - iubirea. Continuând cu analiza aceleiași iubiri divine, în cartea a doua ni se vorbește despre istoria conceperii și a nașterii cerești a iubirii divine, pentru ca în cartea a treia Sfântul Francisc să vorbească despre progresul și perfecțiunea iubirii. Și întrucât iubirea omenească a fost atinsă și ea de păcatul strămoșesc, în cartea a patra autorul analizează căderea și ruinarea carității, iar în cartea a cincea se referă la principalele două exercitări ale iubirii sacre, care se fac prin complăcere și bunăvoință. Aceste cinci cărți, în prezenta traducere a tratatului doctorului din Geneva formează volumul I.
Volumul II se deschide cu cartea a șasea, în care autorul vorbește despre exercitări ale sfintei iubiri în rugăciune, continuând subiectul rugăciunii și în cartea a șaptea, în care scrie despre unirea sufletului cu Dumnezeul său, unire care se desăvârșește în rugăciune. Cartea a opta prezintă iubirea din conformitate, prin care ne unim voința noastră celei a lui Dumnezeu, care ne este făcută cunoscută prin poruncile, sfaturile și inspirațiile sale. Despre iubirea din supunere, prin care voința noastră se unește bunului-plac al lui Dumnezeu Sfântul Francisc scrie în cartea a noua, iar în cartea a zecea se referă la cea mai mare dintre porunci, porunca de a-l iubi pe Dumnezeu mai presus de toate. Cartea a unsprezecea ne propune gânduri cu privire la suprema autoritate pe care iubirea sacră o deține asupra tuturor virtuților, acțiunilor și perfecțiunilor sufletului. Și întrucât orice teorie urmează a fi transpusă în practică, cartea a douăsprezecea, ultima din Tratatul Iubirii lui Dumnezeu, vine cu câteva sfaturi pentru progresul sufletului în sfânta iubire.
Prin acest "Tratat al Iubirii lui Dumnezeu", Sfântul Francisc de Sales dorește să ne conducă spre izvorul iubirii divine, amintindu-ne totodată că cunoașterea este începutul iubirii și că iubirea este o cunoaștere perfectă. Cartea este adresată tuturor celor care vor să înțeleagă mai bine această iubire, dar și celor care vor să progreseze în viața spirituală, așa cum a făcut-o acest mare sfânt, care toată viața s-a străduit să recomande tuturor simțământul și rugăciunea iubitoare, iubirea activă a aproapelui, zelul acțiunii apostolice, practica tuturor virtuților, contemplația și acțiunea, din moment ce nu mai trăia el, ci Cristos era cel care îl însuflețea și trăia în el.
(Sursa: ERCIS.ro)
Imagini:

Sursa: www.Catholica.ro


Contor Accesări: 1638, Ultimul acces: 2024-12-06 02:59:53