Dorința de a vedea fața lui Dumnezeu este împlinită în Cristos[2013-01-17]La audiența generală de ieri Papa Benedict al XVI-lea a examinat istoria mântuirii ca istoria relației omului cu Dumnezeu și a setei după Dumnezeu. "Dorința de a-l cunoaște pe Dumnezeu realmente, adică de a vedea fața lui Dumnezeu este înnăscută în orice om, chiar și în atei", a afirmat Pontiful în Aula Paul al VI-lea. "Probabil și noi avem în mod inconștient această dorință de a vedea pur și simplu cine este El, ce anume este, cine este pentru noi. Însă această dorință se realizează urmându-l pe Cristos, așa [...] îl vedem în sfârșit și pe Dumnezeu ca prieten, fața Sa în fața lui Cristos."Papa Benedict și-a început cateheza referindu-se la Cristos ca la "mijlocitorul și, în același timp, plinătatea întregii Revelații". Istoria mântuirii începe după căderea lui Adam, deoarece Dumnezeu "oferă posibilitatea prieteniei Sale". Prietenia cu Dumnezeu a fost oferită în special prin Avraam, și apoi prin poporul lui Israel, ales "nu după criteriul puterii pământești ci pur și simplu din iubire". Această alegere a Israelului de către Dumnezeu "rămâne un mister", dar alegerile Sale sunt mereu de dragul celorlalți, a spus Sfântul Părinte. Procesul prin care Dumnezeu se revelează pe Sine a fost treptat, implicând mediatori, printre care Moise și profeții, care au păstrat vie "speranța realizării depline și definitive a promisiunii divine". "Tocmai realizarea acestor promisiuni am contemplat-o la Sfânta Naștere a Domnului: revelarea lui Dumnezeu ajunge la apogeul său, la plinătatea ei. [...] Dumnezeu se face om." În Evanghelia lui Ioan, a amintit Pontiful, Filip îi cere lui Cristos să îl arate Apostolilor pe Tatăl. Răspunsul lui Cristos, "Cine m-a văzut pe Mine l-a văzut pe Tatăl", a spus Papa Benedict, "ne introduce în inima credinței cristologice". "În această expresie este cuprinsă în mod sintetic noutatea Noului Testament, acea noutate care a apărut în peștera din Betleem: Dumnezeu poate fi văzut, Dumnezeu a arătat fața Sa, este vizibil în Isus Cristos." Pontiful a subliniat că această "căutare a feței lui Dumnezeu" este o temă identificabilă de-a lungul Vechiului Testament - acesta vorbește de aproximativ 100 de ori despre fața lui Dumnezeu. Vechiul Testament amintește dorința pentru un Dumnezeu personal, "cu care poate să intre în relație". "Dumnezeu este desigur mai presus de orice lucru, dar se îndreaptă către noi, ne ascultă, ne vede, vorbește, încheie alianță, este capabil să iubească." Dar această relație nu este complet revelată în Vechiul Testament. "Ceva complet nou se întâmplă cu Întruparea. Căutarea feței lui Dumnezeu primește o cotitură inimaginabilă, pentru că această față acum se poate vedea: este cea a lui Isus, a Fiului lui Dumnezeu care s-a făcut om. În El își are împlinire drumul revelării lui Dumnezeu început cu chemarea lui Abraham, El este plinătatea acestei revelații pentru că este Fiul lui Dumnezeu, este în același timp 'mediator și plinătate a întregii Revelații'", a spus Papa. Umanitatea lui Cristos este esențială relației noastre cu Dumnezeu deoarece "în El vedem și îl întâlnim pe Tatăl... și primim mântuirea". "Întreaga noastră existență trebuie să fie orientată spre întâlnirea cu Isus Cristos, spre iubirea față de El; și, în ea, un loc central trebuie să îl aibă iubirea față de aproapele, acea iubire care, în lumina Celui Răstignit, ne face să recunoaștem fața lui Isus în cel sărac, în cel slab, în cel suferind." Putem face aceasta, a conchis el, în special prin misterul Euharistiei. "Euharistia este marea școală în care învățăm să vedem fața lui Dumnezeu, intrăm în raport intim cu El." Legături: Textul integral al audienței generale Sursa: www.Catholica.ro Contor Accesări: 1626, Ultimul acces: 2024-12-04 04:52:22
|
Timp total: 0,2s...
[]:1